fbpx
אקיורייט דיגיטל חדש

אילו דברים חשוב לדעת לפני שעושים מיתוג עסקי? כל הטיפים הכי שווים

רבים מבעלי העסקים בארץ אינם מודעים לחשיבות המיתוג עבור העסק שלהם.
כדי להמחיש את חשיבות המיתוג העסקי, בואו נעשה ניסוי קטן:
הביטו על האנשים שסביבכם ורשמו את התכונות המרכזיות של כל אחד מהם. עד מהרה תגלו, שאתם נוטים לקטלג את האנשים שסביבכם לפי מראה חיצוני, שפת הגוף, צבע עור, אופן הלבוש ועוד פרמטרים שונים שמבדילים אותם זה מזה (אל דאגה, אתם ממש לא היחידים, כ ו ל ם עושים זאת).
כעת, בואו נחליף את המילה "אנשים", ב"עסקים"… בום!

קיבלתם את המהות של מיתוג העסק. מיתוג עסקי הוא הבידול שמבדיל אתכם מעסקים דומים בנישה שלכם, כלומר מהמתחרים שלכם.

המיתוג משדר את הערכים החשובים של העסק ואיך הוא נתפס בעיני אחרים. בכתבה הנוכחית נבדוק מה הם הדברים החשובים שיש לבדוק לפני מיתוג מחדש לחברה, או עיצוב של לוגו לעסק.
תהיו איתנו, זה חשוב (:

לפני הכל, למה להשקיע במיתוג עסקי מקצועי?

לפעמים מגיעים אלינו לקוחות ואומרים לנו, קצת בזלזול:
"מה הבעיה, אני אצור לוגו בקנבה או בפייבר, זה יעלה לי 5 דולר והכל יהיה טוב. למה צריך לשלם הון עבור מיתוג שלם"?
בעינינו, זה פספוס. העולם בו אנו חיים היום הוא עולם ממותג, כל ערוצי הדיגיטל למיניהם, בין אם מדובר בפייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב או לינקדאין מתבססים על פרסום מותגים.
האלמנט שיכול לייצר יתרון תחרותי מול המתחרים, ובכלל לאפשר להם לזכור כיצד נראה העסק שלכם הוא השפה העיצובית שלכם ובראשה הלוגו שיצרתם.
לא משנה איזה חומר שיווקי אתם הולכים לפרסם, בין אם זה פלייר, ברושור, מודעה ממומנת בפייסבוק או פרסום ביוטיוב – הלוגו שלכם, השפה העיצובית והצבעים שלכם הם אלו שיהיו נוכחים שם.

איך הפכה רולדין למותג הסופגניות הרשמי של ישראל?

חג החנוכה אותו חגגנו לא מזמן, מתאפיין בשנים האחרונות בטרנד יוקרתי וססגוני – הסופגניות. אלו הפשוטות והסתמיות, פינו את מקומן לסופגניות המעוצבות ב"קולקציות" מיוחדות, וכל השיח הישראלי בחג החנוכה מתמקד ב:
היכן נקנה את הסופגניות שלנו? איזה ציפוי נבחר? מי קנה את הסופגניה הכי מפונפנת?
נדמה כאילו רשתות השיווק מתחרות ביניהן איזו סופגניה "תקנה" את הלקוח, במקום להיפך (:
רשת רולדין למשל, יכולה להרשות לעצמה למכור סופגניות במחיר שאסור לפרסם (נו, אם אתם מתעקשים – 17 ₪ לסופגניה…)
איך היא הצליחה להגיע למצב הזה?
אך ורק בזכות המיתוג שלה. לרשת יש מותג כה חזק ועוצמתי, בין היתר בזכות מהלכי השיווק שהם מבצעים והשילוט מושך תשומת הלב, ולכן הם יכולים להרשות לעצמם למכור סופגניות במחיר הזה. זו כל התורה כולה על רגל אחת.

6 דברים שחשוב לתת עליהם את הדעת כאשר בונים את השפה המיתוגית שלכם

#1 עם איזה משרד פרסום אתם הולכים לעבוד?

מי הם חברי הצוות, מה הניסיון שלהם, איך הם מעצבים ומה תהליך העבודה שלהם? זה לא תמיד פשוט למתג עסק כזה או אחר, מדובר בעבודה של אנשי מקצוע מנוסים.
הם אלו שצריכים להוביל אתכם ולכוון אתכם – מצד אחד לשמוע את השאיפות והדרישות שלכם, אך מצד שני לכוון אתכם בצורה ברורה אל היעד כדי שתהיו מרוצים גם בטווח הארוך.

#2 האם יש לכם חיבור עם האנשים?

הכלל הזה נכון לכל עבודה שהיא, ולאו דוקא לעבודת מיתוג.
שאלו את עצמכם האם האנשים שהולכים לתת לכם שירות הם אנשים סימפטיים, והאם נעים וכיף לכם איתם? בסופו של יום, החומר האנושי איתו עובדים הוא אחד הדברים החשובים בפיתוח העסק שלכם, אז כדאי לבחור נכון.

#3 האם החברה דרכה תבצעו את המיתוג העסקי ממותגת בעצמה?

בדקו האם לחברה עמה אתם מתכוונים לעבוד יש שפה מיתוגית? האם קיימת נראות ברורה ואחידה? לפעמים הסנדלר הולך יחף, ונראה מצב בו האתר מדבר בשפה X, כרטיס הביקור בשפה Y והלוגו בכלל בשפה Z.
אנחנו אישית מאמינים שהסנדלר לא יכול ללכת יחף במקרה הזה. אם מעוניינים במיתוג איכותי צריך ללכת לחברה שמשקיעה בתחום ומאמינה באמת בערך שהוא נותן לה ולצרכנים.

#4 איך עובד תהליך המיתוג?

איך מנוהל תהליך המיתוג בפועל? האם שואלים אתכם כמה שאלות וישר מתקדמים למיתוג, או שיש תהליך מסודר שכולל מילוי של בריף, בו שואלים אתכם מה הרצונות שלכם, מי קהל היעד שלכם ומי המתחרים. אלו הם דברים מאוד חשובים בפרט כשאתם עומדים לעצב לוגו ושפה מיתוגית שתלווה אתכם כמה וכמה שנים קדימה. יש לוודא שאתם הולכים לעבור תהליך מקצועי ושהצוות קשוב לנקודות החשובות לכם, אף ברמת הצבע או הפונט.

#5 האם למיתוג יש מטרה מוגדרת?

באמצעות מיתוג עסקי תוכלו להביא תועלת מרובה לחשיפה ולנראות העסק שלכם, אך לפני כל אלו חייבת להיות לכם מטרה מוגדרת. אל תביאו את עצמכם למצב בו התחלתם את התהליך בלי מטרה.
אם לא תהיה לכם מטרה, למשל: להביא מתעניינים לעסק שלכם, לייצר חשיפה גדולה יותר בקמפיינים שלכם וכן הלאה, לא תוכלו להביא את היתרונות של המיתוג לכדי מימוש. תוכלו למצוא את עצמכם חוטאים למטרה ומתרכזים בטפל.

#6 גבולות במיתוג עסקי

הדבר האחרון שאתם צריכים בחברה מקצועית למיתוג עסקי, הוא צוות של "יסמנים". האמת היא בדיוק להפך- אתם זקוקים לאנשים שאכפת להם ויכולים לנהל את התהליך ביד רמה עד שתגיעו לתוצאה שתלווה אתכם לאורך שנים. יהיו אנשים שתעבדו איתם, שיגידו "כן" לכל החלטה שלכם, כן לפונטים מסוימים, כן לצבעים שונים שהם לאו דווקא הצבעים שיעבירו את המסרים שאתם רוצים להעביר.
לחברה איכותית המתמחה במיתוג עסקי יש את המיומנות והיכולת לסנן ולבקר את הדרישות שלכם, ולהתאים למותג החדש שלכם את המאפיינים שהוא באמת זקוק להם.

בונים מותג – פעם אחת לכל החיים

המותג שלכם הוא חשוב מעין כמוהו והוא משפיע על האופן בו הלקוחות הולכים לתפוס אתכם במפגש הראשוני וביתר המפגשים איתכם.
לכן, העצה שלנו- בנו מותג חזק ועוצמתי, פעם אחת כמו שצריך כדי ליצור לעסק שלכם בסיס חזק ואיתן.
חבילת המיתוג שלנו באקיורייט דיזיין כוללת יצירת שפה ייחודית לעסק שלכם. אנו כוללים עיצוב לוגו, צבעוניות ייחודית, עיצוב של כל הניירת העסקית שלכם ובניית אתר.

לחברה איכותית המתמחה במיתוג עסקי יש את המיומנות והיכולת לסנן ולבקר את הדרישות שלכם, ולהתאים למותג החדש שלכם את המאפיינים שהוא באמת זקוק להם.

כל עבודת המיתוג מתבצעת אינהאוס מא' ועד ת', החל משלב בחירת השם והלוגו, דרך יצירת התכנים הפרסומיים ועד לטראפיק איכותי מהקמפיינים שיצרנו. בסופו של דבר, כל אלו מורגשים בתוצאות שתשיגו.

22/12/2021

תוכן עניינים

שתפו :

מאמרים נוספים.

שופס

רוצה להגיע ליותר לקוחות ולהגדיל את המחזור? חנות אונליין שמאפשרת לך למכור מוצרים במינימום עלות ומאמץ! אחרי שאפיינו, כתבנו, עיצבנו ובנינו מאות אתרים מיזם אקיורייט

קריאה נוספת »

תשלום

פרטי תשלום שם פרטי * שם משפחה * שם החברה (אופציונלי) מדינה / אזור *יש לבחור מדינה / אזור…Bonaire, Saint Eustatius and Sabaאוגנדהאוזבקיסטןאוסטריהאוסטרליהאוקראינהאורוגוואיאזרבייג'ןאי חג המולדאי מריאנה הצפונייםאיחוד האמירויותאיטליהאיי אולנדאיי

קריאה נוספת »

קראו גם: באותו נושא