fbpx
אקיורייט דיגיטל חדש

בניית אתרים לעסקים – Step by step עד לאתר שיביא לכם לקוחות

תעשיית אתרי האינטרנט, הן בפלטפורמת Wix והן בוורדפרס צוברת תאוצה בשנתיים האחרונות, בעיקר בעקבות הקורונה שאילצה את כולם, איך לא, לעבור לדיגיטל. הגידול בתחום המכירות המקוונות שבר שיאים שטרם נראו, כשחברות לבניית אתרים כמו שופיפיי ויקס ואלמנטור הגיעו לשווי שוק של עשרות ומאות מיליארדי דולרים (!).

בניית אתר הוא צינור הכנסה עיקרי עבור כל עסק, בין אם מדובר בלידים שמגיעים דרכו ובין אם במכירות בפועל.
כדי שהאתר יהפוך למכונה יעילה של מכירות או יציג אתכם כמו שצריך, יש לתכנן אותו מראש בצורה נכונה ועל כך במאמר שלפניכם.

אפיון אתר

בדיוק כמו שלא נתחיל להקים בניין לפני שיהיו בידינו את כל הסקיצות והמידות המדויקות, כך בניית אתר חדש לא מתחילה לפני אפיון, נקודה.
לפני שמתחילים לבנות אתר חדש, חשוב להבין כמה דברים בסיסיים:

  • מי קהל היעד שלנו?
  • מה הם המוצרים והשירותים המרכזיים שהוא צורך?
  • מה הוא הבידול השיווקי שלנו?
  • האם האתר מיועד למטרות תדמית או קידום בלבד, או גם צפוי לשמש כאתר מכירות?
  • מה הן הפעילויות שנרצה שהגולשים יבצעו באתר?

סך כל התשובות לשאלות הללו ישמשו אותנו במהלך בניית האתר.

ניקח לדוגמא את אתר איקאה, דוגמא נהדרת שיכולה להמחיש לנו את תהליך האפיון של אתר איכותי:

קהל היעד של הרשת הוא אנשים ונשים שמתעניינים בעיצוב הבית. האתר מעוצב כאתר תדמית משולב אתר קטלוגי, וניתן לצפות בכל אחד מהמוצרים השונים בהתאם לקטגוריות המעניינות את קהל היעד (פתרונות לחדר אמבטיה, פתרונות לשירותים, חדר שינה, מוצרים שמסייעים לשמור על איכות הסביבה ועוד).
האתר מהווה פלטפורמה בה ניתן לקבל מידע מקיף על כל אחד מהמוצרים, אך הפעילות שהגולשים יבצעו באתר אינה כוללת קניה. בעלי איקאה העדיפו להפנות את המתעניינים לקניה פיזית ברשת החנויות.

ככלל, ניתן לחלק את האתרים לשלושה סוגים מרכזיים:

  • אתר תדמית
  • אתר קטלוג ללא אפשרות מכירה
  • חנות וירטואלית עם אפשרות מכירה

שני סוגי האתרים הראשונים פשוטים יחסית להקמה, כיון שאינם דורשים מערכת סליקה ותשלום. בניית אתרים שהם חנויות וירטואליות תדרוש יותר השקעה וכן חיבור לספקי השירות המתאימים ללקוח.

השלב הבא - קניית דומיין ושרת אחסון

במקביל ליצירת מסמך האפיון, יש לתת את הדעת על שני הרכיבים הבסיסיים ביותר בבניית אתרים, שבלעדיהם אין לשום אתר קיום: דומיין (שם המתחם של האתר), ואחסון (המקום בו יאוחסן האתר).

בהנחה שעדיין אין לכם דומיין פעיל, בחירת הדומיין צריכה להתבצע בהתאמה לעסק ולצרכיו. מומלץ מאוד שהדומיין יהיה זהה לשם העסק/המותג. למשל: אם יש לך מותג לעיצוב גרפי שנקרא “נקודות” למשל, אל תקרא לדומיין בשם “פסים”, יש מבין?
ההמלצה שלנו: המנעו מרכישת דומיינים בעברית, הם נראים הרבה פחות טוב מיתוגית ולעיתים ימצבו אתכם כלא מקצועיים.
אם יש באפשרותכם לרכוש דומיין מוכר שכבר צבר מוניטין במנועי החיפוש ומאחוריו יש קישורים איכותיים, אנו ממליצים לעשות זאת.

ומה לגבי האחסון? מומלץ לוודא כי השרת מאובטח ומספק מענה גם מבחינת מהירות טעינת האתר. תוכלו לרכוש אחסון אצל ספקים מחו”ל או בארץ לפי בחירתכם, כל עוד ביצועי השרת טובים הכל טוב.
עוד טיפ קטן: מומלץ לרכוש את האחסון יחד עם תעודת אבטחה SSL, השומרת על מידע המשתמשים ומהווה רכיב הגנה נוסף עבור האתר.

סוגי אתרים

כאמור, ניתן להבדיל בין 3 סוגי אתרים מרכזיים: אתר תדמית, אתר קטלוגי ואתר חנות.

אתר תדמית

  • שימושים מרכזיים– אתר שיווקי המייצג את העסק באינטרנט
  • המטרה- נוכחות ברשת, שמירת קשרים עם לקוחות קיימים ויצירת התעניינות אצל לקוחות חדשים
  • מספר עמודים– בין 5-7 עמודים בדרך כלל, הכוללים את דף הבית, דפי שירותים, בלוג/גלריה, דף אודות ויצירת קשר

דוגמא לאתר תדמית שבנינו לעו”ד אורית בשן >>

אתר קטלוג

  • שימושים מרכזיים– אתר המשמש להצגת מוצרים שונים כחלק ממגוון רחב (למשל אתר המציג עיצובים שונים, בית דפוס שמעוניין להציג את שלל מוצריו אך מעדיף שהרכישה תעשה בהזמנה טלפונית וכן הלאה).
  • מטרה- לבסס את הסמכות והמוניטין של המותג. כל אתר קטלוגי יכול להיות חלק מאתר גדול יותר, למשל של עסק המוכר בסיטונאות ונעזר בקטלוג להצגת המוצרים, וזאת מבלי שהאתר משמש כחנות אינטרנטית.
  • מספר עמודים-כמות העמודים משתנה בהתאם לצרכי העסק, כאשר המינימום הוא אתר בן 3 עמודים: דף בית, אודות ויצירת קשר.

חנות וירטואלית

כל אתר חנות הוא למעשה אתר קטלוגי, רק שנוסף לו גם דף של עגלת קניות וסליקה.

  • שימושים מרכזיים – האתר יכול להחליף את החנות הפיזית או להוות נדבך נוסף למערך המכירות של העסק. האתר מאפשר למכור באופן ישיר שלל מוצרים.
  • מטרה – אפשרות מכירה ישירה דרך האתר ללא נציג שירות.
  • מספר עמודים– כמות העמודים משתנה בהתאם לצורך, אך לרוב מדובר באתר מורכב הכולל בנוסף לדף בית, אודות ובלוג גם דף עגלת קניות, דפי מוצרים, קטגוריות לסידור המוצרים ועוד.

קבלו הצצה לחנות וירטואלית שבנינו עבור  City wash>>

אתר על בסיס תבנית לעומת אתר בהתאמה אישית

כאשר מדובר על בניית אתר מבוסס מערכת לניהול תוכן, כפי שאנחנו עושים באקיורייט דיזיין, זה לרוב אומר שהאתר יבנה על גבי תבנית כלשהי (לרוב מדובר בתבנית המבוססת על וורדפרס).
מצד אחד, תבנית מוכנה מראש חוסכת זמן עבודה מיותר ובהתאם לכך אתם מקבלים גם מחיר מוזל. התבנית מספקת אלמנטים מוכנים מראש, וכל מה שנותר לעשות הוא לבצע התאמות.
מצד שני, לתבניות מוכנות יש כמה חסרונות:

  • קוד מורכב– קוד סבוך שכמעט תמיד מעמיס ויוצר זמני טעינה ארוכים.
  • עלויות נוספות– בבניית אתר המבוסס על תבנית קיימת, כל תוספת שחורגת מהתבנית דורשת זמן פיתוח ועלויות בהתאם.

אפשרות נוספת, עליה אנו ממליצים כמעט לכל לקוחותינו, היא לבנות אתר מאפס בעיצוב מותאם אישית. כמובן שבמקרה זה העלויות יהיו גבוהות יותר, אך מצד שני תוכלו לקבל מוצר איכותי וייחודי שישרת אתכם לאורך שנים בדיוק לפי ההעדפות שלכם.

התאמה למכשירים ניידים

לאחר האפיון, הדומיין וכמובן בניה של האתר בפועל לפי האלמנטים שהגדרתם מראש, הכרחי ונחוץ שהאתר החדש יהיה מותאם בשלמות לשימוש במכשירים ניידים.
הדבר נכון בעיקר לגבי התאמה לסמאטרפונים, שמספרם כבר מזמן עלה על מספר בני האדם על פני כדור הארץ…

בניית אתר בצורה נכונה ומהודקת מבטיחה מראש שהאתר יהיה נוח לצפיה בכל מסך- סמארטפון, טאבלט, מחשב נייד ומסכי טלוויזיה שונים.
אם אתם מתלבטים מהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת, קבלו את זה:
כיום יש לא מעט תבניות וורדפרס הכוללות בתוכן גם רכיב רספונסיבי, שמתאים אוטומטית את האתר למגוון מסכים (כמו למשל כאן).
מצד אחד, מדובר בתוסף מבורך ביותר שחוסך לא מעט זמן, אולם מצד שני חשוב לזכור שלא תמיד התהליך מגיב באופן מושלם לאתר שבניתם.
כך או כך, מומלץ לבדוק את האתר, על כל הפעולות שהגולש נדרש לבצע, לפני העליה לאוויר.

בניית אתרים: לסיכום

במאמר הנוכחי התיימרנו לנסות לעשות סדר בין שלל אפשרויות שחברות בניית אתרים מציעות לכם בדרך לבניית האתר שלכם. מה שחשוב שתקחו ממנו הוא את התהליך שכדאי להצמד אליו ביצירה של אתר חדש, ואת השימוש המרכזי של כל אחד מסוגי האתרים.

כמובן שאם אתם מעוניינים בבניית אתר ייחודי, רספונסיבי המותאם באופן אישי לעסק שלכם, אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר 🙂

20/12/2021

תוכן עניינים

שתפו :

מאמרים נוספים.

2022 מסתיימת בתרועה רמה

סוכנות הדיגיטל המובילה בישראל לקוחות מתאימים לעסק שלך משלמים יותר חברות פרסום הבטיחו לך “לידים” בכמויות, ואחרי הרבה שיחות טלפון שהיו בזבוז זמן, גילית שהמחזור

קריאה נוספת »

דרושים

רוצה לעבוד איתנו? מחכים לכם. אנחנו מזמינים אותך להשאיר קורות חיים בעמוד המצורף, עם כמה שיותר פרטים, כדי שנוכל לראות אם ישנה התאמה. כתובת התע”ש

קריאה נוספת »

שופס

רוצה להגיע ליותר לקוחות ולהגדיל את המחזור? חנות אונליין שמאפשרת לך למכור מוצרים במינימום עלות ומאמץ! אחרי שאפיינו, כתבנו, עיצבנו ובנינו מאות אתרים מיזם אקיורייט

קריאה נוספת »

קראו גם: באותו נושא