הכלי לקידום ממומן של גוגל צבר תאוצה בשנים האחרונות והפך לאחר הכלים הפופולריים לקידום באינטרנט. מומלץ מאוד להכיר את השלבים השונים הנדרשים בדרך להקמה של קמפיין קידום ממומן ב”גוגל אדס”. מעקב מדויק אחר השלבים יבטיח קמפיין שיניב “לידים” איכותיים יותר ויימנע בזבוז מיותר של כסף.
קידום ממומן בגוגל הוא אחת הדרכים היעילות והמהירות ביותר להגיע לקהלים חדשים, להגדיל את התנועה באתר, ולעמוד במטרות האסטרטגיות של העסק. גוגל הפכה בשנים האחרונות לאחת ספקיות הגדולות בעולם של פרסום ברשת עם יותר מ-74 מיליארד(!) כניסות בשנה.
ניתן לפרסם כמעט כל מוצר או שירות באמצעות הקידום הממומן של גוגל. עם זאת, הנושא דורש מעט ידע קודם. כך תוכלו להשתמש נכון בכלים של גוגל לקידום ממומן ולהגיע לתוצאות המיוחלות!
מחקר מילות מפתח לקמפיין קידום ממומן
השלב הראשון בהקמת קמפיין קידום ממומן הוא למצוא את מילות המפתח הרלוונטיות. נסו לחלק את מילות המפתח לקטגוריות בעלות מכנה משותף כלשהו. החלוקה תתרום לסדר הכללי ותסייע בהמשך.
ישנם מספר כלים לביצוע מחקר מילים. לרוב, על מנת להגיע לתוצאה האיכותית ביותר יש להשתמש בכלים שבתשלום. עם זאת, ישנם מספר כלים חינמיים לגמרי שנותנים מענה לא רע בכלל.
הגדרת החשבון במערכת “גוגל אדס”
בשלב זה יש להגדיר את חשבון “גוגל אדס”. למעשה מדובר בכלי פנימי של גוגל שנועד לסייע למפרסמים לפתוח ולנהל את הקמפיינים שלהם בפלטפורמה. לקמפיין קידום ממומן ב”גוגל אדס” יש 2 רמות ארגון: קמפיינים ומודעות.
בתוך כל קמפיין ניתן להגדיר כמות גדולה של מודעות. רצוי מאוד שכל קמפיין יאגד בתוכו נושא או תחום ספציפי. לכל קבוצת מודעות ניתן להגדיר מילות מפתח ייעודיות המתאימות להן. ככל שהמודעות יהיו מדויקות יותר כך ניתן יהיה להגיע ליותר לקוחות רלוונטיים ולמנוע בזבוז מיותר של כסף.
הגדרת התקציב לקמפיין
אחת הסיבות שהפכו את מערכת הקידום של “גוגל אדס” לפופולריות, היא שניתן להשיק קמפיין כמעט בכל תקציב. אפשר להשקיע כמה מאות שקלים בודדים בחודש ואפשר גם להשקיע מיליוני שקלים. המערכת מאפשרת גם לשלוט בתקציב היומי ולבצע תכנון חכם ומפורט.
כאשר מתחילים, מומלץ תחילה לפזר באופן די שווה את התקציב היומי בקמפיין. לאחר הרצה של כמה ימים או כמה שבועות כדאי לשוב לקמפיין ולבחון אילו קמפיינים היו הרווחיים ביותר ואילו מילות מפתח האפקטיביות ביותר.
המערכת מאפשרת לשנות את התקציב בכל זמן נתון. כך, שאם ממשיכים ועוקבים אפשר לכבות מודעות ומילות מפתח שאינן עובדות ולתקצב בסכומים גבוהים יותר מילות מפתח ומודעות שכן ממירות.
4 הגדרת מילות המפתח בקמפיין קידום ממומן בגוגל אדס
לכל קבוצת מודעות יש להגדיר מילות מפתח. חשוב שמילות המפתח שבוחרים לכל מודעה או קבוצת מודעות יהיו רלוונטיות לתוכן המודעה. גוגל מאפשר עוד סוג של הגדרת מילות מפתח, ברמות התאמה שונות.
- התאמה לביטוי: מודעת הקידום תוצג בחיפושים הכוללים את מילת המפתח המדויקת שהוגדרה בתוספת מילים נוספות.
- התאמה רחבה: המודעת תיחשף כאשר גולשים מחפשים את מילת המפתח, לא חשוב באיזה סדר.
- התאמה מדויקת החשיפה של המודעה תהיה אך ורק כאשר גולשים מחפשים את מילת המפתח המדויקת שהגדרנו.
הגדרת דפי נחיתה בקמפיין
בקמפיין קידום ממומן ב”גוגל אדס”, המודעות הן למעשה “טיזר”, או פרומו לדבר האמיתי. התפקיד שלו הוא למשוך לקוחות ומבקרים לדפים מסוימים באתר, בבלוג או לדפי נחיתה עצמאיים. לכן השלב הבא הוא להגדיר את דפי הנחיתה או הדפים הנבחרים לכל קבוצת מודעות. חשוב גם להתאים את דף הנחיתה לכל קבוצת מודעות, בהתאם לנושא שלו.
חיבור ל”גוגל אנליטיקס” ומעקב אחר הקמפיין
הקמת קמפיין קידום ממומן ב”גוגל אדס” כרוכה גם בתחזוקה וניהול שוטפים שלו. כלומר, לא די להקים את הקמפיין, צריך לעקוב אחריו, לקבל נתונים, לנתח אותם ולעשות לו אופטימיזציה כל העת על פיהם.
לשם כך, חשוב להתחבר לכלי בשם “גוגל אנליטיקס”. בעזרת המערכת הסטטיסטית של “גוגל אנליטיקס” אפשר לראות, לעקוב וללמוד על האפקטיביות של הקמפיין. בנוסף, אפשר גם ללמוד הרבה מאוד על הלקוחות שלנו.
ב”גוגל אנליטיקס” ניתן לראות בדיוק כמה גולשים לוחצים על המודעות, מנין הם מגיעים, מה גילם, ובאיזה שפה הם מדברים. בנוסף, אפשר לראות גם את כמות ההמרות, אילו מילות מפתח היו הממירות ביותר ואילו מסרים שכנעו יותר.
קידום ממומן – לסיכום:
הבנת התהליך הנדרש והיסודות המרכזיים להשקת קמפיין קידום ממומן הוא המפתח לקידום מוצלח, חסכוני מדויק וממיר. עבודה מסודרת בתחילת התהליך תתרום רבות להצלחתו ותקל מאוד להגיע לתוצאות וליעדים הנדרשים.