fbpx
אקיורייט דיגיטל חדש

קידום ממומן בגוגל

קידום ממומן בגוגל הוא אחד הכלים המהירים והאפקטיביים להגדלת תנועת הגולשים, יצירת לקוחות חדשים והגדלת הרווחים. היעילות הגדולה בקידום ממומן בגוגל היא שהוא מציע חשיפה רחבה ללא תלות בהיקף העסק ובמוצר או בשירות המוצע. 

מה זה בעצם גוגל? 

התשובה לשאלה הזו נראית אולי מובנית מאליה – מנוע החיפוש המתקדם והמוביל בעולם. אז נכון, בגוגל מתבצעות מיליארדי שאילתות של גולשים מדי יום במטרה להגיע לתוכן הרלוונטי עבורם. אבל מהו אותו תוכן שיהיה הכי רלוונטי עבורם? את זה כבר גוגל צריך להחליט. האלגוריתמים המתקדמים של מנוע החיפוש יציגו לגולש את מה שנראה לו כרלוונטיים ביותר. כפי שכולם יודעים, שירות החיפוש של גוגל הוא חינמי. אז ממה גוגל עושים כסף? 

בשנים האחרונות גוגל הפכה למעצמת פרסום מתקדמת וענפה. למעשה, גוגל הפכה לאחת מפלטפורמות השיווק הגדולות והמשתלמות ביותר הקיימות. בהתאם לכך, מרבית המפרסמים, הגדולים והקטנים, פונים למנוע החיפוש הפופולרי במטרה להגיע לקהלים חדשים. 

על פי מחקרים שונים, כ-70 אחוזים מהצרכנים מבצעים מחקר אינטרנטי לפני כל רכישה. כשמביאים בחשבון את הנאמר בפסקאות הקודמות – המצב מתבהר. גוגל מסתמכת על קהל אדיר של גולשים שמבצעים שאילתות שונות, פעמים רבות בנוגע למוצר שברצונם לרכוש, ובהתאם לכך, מוכרים שטחי פרסום על מנת למקסם את האפשרות שהגולש יבצע רכישה. 

PPC קידום ממומן

מה המשמעות של קידום ממומן בגוגל?

אז אחרי שהבנו מה זה בעצם גוגל, ומה המודל העסקי שלהם, צריך להבין מה המשמעות של קידום ממומן בגוגל. בתהליך של קידום אתרים ממומן בגוגל, העסק משלם לגוגל עבור הצגת מודעות פרסום מטעמו. הפרסום מתבצע על פי מילות מפתח נבחרות, והמודעה מוצגת בראש עמוד התוצאות שהגולש מקבל. התשלום בפועל מתבצע על פי מודל Pay Per Click, כלומר, תשלום על כל "הקלקה" של גולש על המודעה.

המחיר שהעסק ישלם לגוגל מורכב ממספר גורמים ועלול להשתנות, אפילו ברמה חודשית. המרכיב העיקרי שמשפיע על המחיר הוא התחרות שיש למילות המפתח שנבחרו. אם הרבה מאוד עסקים בוחרים באותן מילים, הערך שלהן עולה והמחיר עבור כל "הקלקה" עולה בהתאמה. 

גורמים נוספים יכולים להיות איכות "דף הנחיתה" אליו מגיע הגולש עם הנחיתה, כמות הצפיות במודעה, מהרלוונטיות שלה, ושלל גורמים נוספים. 

קידום ממומן בגוגל – יתרונות מרכזיים

פלטפורמת הפרסום של גוגל היא מהמתקדמות בעולם ומציעות שלל אפשרויות שיגדילו את יעילות הקמפיין הפרסומי שלו. היתרון המרכזי, הוא הגמישות. בניגוד לעולם הפרסום הקלאסי, הקידום הממומן בגוגל מאפשר לשנות את הגדרות הפרסום בכל רגע. ניתן להוסיף או להוריד מילות מפתח, להקפיא מודעות, ולשנות אותן לפי הצורך. 

יתרון נוסף הוא אלמנט השליטה המלא בהוצאות הקמפיין. כלי הפרסום של גוגל מאפשרים שליטה על הכסף שמושקע בכל קמפיין, בהתאם למטרות וליעדים האסטרטגיים והטקטיים של העסק. בנוסף, הפרסום בגוגל הוא מידי. מהרגע שנרכשו המודעות ונבחרו מילות המפתח, המודעות יוצגו לגולשים והחשיפה תהיה מיידית. 

יתרון משמעותי נוסף הוא היכולת לאפיין את קהל היעד של העסק ולבצע "סגמנטציה" בפרסום. כלומר, לפנות ישירות אך ורק לקהלי היעד הרלוונטיים ובשעה הרלוונטית ביותר. לבסוף, הקידום הממומן בגוגל מציע יכולות בקרה ומדידה מדויקים מאוד, כך שניתן להעריך את הצלחת הקמפיין השיווקי בכל רגע נתון. 

קידום ממומן

הסוד להצלחה בקידום ממומן בגוגל

על מנת ליצור קמפיין קידום ממומן בגוגל שיספק יחס עלות תועלת משתלם במיוחד, חשוב להבין את העקרונות עליהם מבוסס מנגנון הפרסום בגוגל. כפי שהוסבר קודם לכן, למעשה מדובר בשיטה הדומה מאוד למכרז. כלומר, עבור כל מילת מפתח רלוונטית ישנם מספר עסקים שמתחרים עליה. על גוגל להחליט איזו מודעה תופיע ומה יהיה מיקומה. האם תופיע בראש תוצאות החיפוש? בחלק התחתון? בעמוד השני? השלישי? וכך הלאה.

הגורם המרכזי על פיו מתבסס המכרז הוא, באופן לא מפתיע במיוחד, כסף. כך, ככל שתציעו סכום גבוה יותר עבור מילות המפתח המתאימות והמודעה שלכם, כך עולים הסיכויים להיחשף לגולשים רבים. בהתאמה, תגדל גם התנועה באתר ובתקווה גם ההכנסות והרווחים.

תכנון נכון של קידום ממומן בגוגל

לפני שמתחילים לפרסום מודעות בגוגל, מומלץ מאוד לבצע תכנון נכון של הקמפיין. על התכנון לכלול מספר מרכיבים קריטיים, שיגבירו את הסיכויים לקמפיין מוצלח יותר ועמידה ביעדים שהוצבו. 

ראשית, יש לקבוע את התקציב. כלומר, כמה אפשר להשקיע בפרסום ממומן בגוגל. אם אפשר, כדאי לברר כמה המתחרים משקיעים בפרסום הממומן לעצמם. לאחר קביעת התקציב, יש לבצע מחקר מילים מקיף, על מנת לבחור את המילים הנכונות ביותר עבור הקמפיין. 

לבסוף, יש לקבוע את הקהלים הרלוונטיים ולקבוע את השעות הרלוונטיות להצגת המודעה. אפשרות נוספת היא להציג מודעות לקהלים שכבר ביקרו באתר ולא ביצעו רכישה. המונח המקצועי נקרא "רימרקטינג", ומאמר שלם יוקדש לנושא. 

עיצוב ובניית האתר בהתאם לגוגל

מכיוון שהתשלום מתבצע לאחר כל כניסה לאתר שלכם, חשוב במיוחד לגרום למי שלחץ על המודעה, לבצע רכישה. אחרת, הכסף ששולם לגוגל, לא יומר לכסף שנכנס לעסק. בשל כך, יש לוודא שהעיצוב באתר יהיה נעים לעין. העיצוב הוא חלק חשוב מתהליך הרכישה והתפקיד שלו הוא לוודא שהגולש ירצה להישאר באתר ולבדוק את התוכן שמוצע בו. 

מומלץ להציג כבר בעמוד הראשי את כל המידע הרלוונטי שנחוץ על מנת לבצע רכישה. לקוחות שמגיעים מגוגל בדרך כלל רוצים שירות "כאן ועכשיו". לכן, מומלץ לוודא שהעמוד הראשון אליו הוא מגיע יספק את התחושה שהוא "הגיע למקום הנכון". 

גוגל מתגמל מודעות המשלבות תוכן מעולה, הצעת מחיר גבוהה, עלות לקליק גבוהה וכאלו המתאימות לחיפוש הספציפי. כדאי לטפל קודם כל בתוכן ולוודא שהוא איכותי ככל האפשר. אפשר גם להיעזר באנשי מקצוע שתפקידם לוודא ש"עמוד הנחיתה" של הגולש – יגדיל ככל הניתן את האפשרות שהוא יבצע רכישה. 

סיכום – לא לפחד מקידום ממומן

כפי שהוצג, שימוש נכון בקידום הממומן בגוגל יכול להגדיל משמעותית את התנועה באתר. בנוסף, עיצוב נכון ושימוש נכון ב"דף נחיתה" יוכל גם להגדיל משמעותית את ההכנסות והרווחים לעסק. לעיתים, ההחלטה, שעלולה להיראות קצת מפחידה, לשלם לגוגל, עלולה להשתלם, ובגדול. 

מאמרים נוספים באותו הנושא

תוכן עניינים

שתפו :

מאמרים נוספים.

שופס

רוצה להגיע ליותר לקוחות ולהגדיל את המחזור? חנות אונליין שמאפשרת לך למכור מוצרים במינימום עלות ומאמץ! אחרי שאפיינו, כתבנו, עיצבנו ובנינו מאות אתרים מיזם אקיורייט

קריאה נוספת »

תשלום

פרטי תשלום שם פרטי * שם משפחה * שם החברה (אופציונלי) מדינה / אזור *יש לבחור מדינה / אזור…Bonaire, Saint Eustatius and Sabaאוגנדהאוזבקיסטןאוסטריהאוסטרליהאוקראינהאורוגוואיאזרבייג'ןאי חג המולדאי מריאנה הצפונייםאיחוד האמירויותאיטליהאיי אולנדאיי

קריאה נוספת »

קראו גם: באותו נושא