fbpx
אקיורייט דיגיטל חדש

קידום אתרים אורגני

קידום אורגני נכון הפך הוא אחד הנושאים החשובים ביותר לכל אתר או נכס דיגיטלי – לא משנה אם מדובר באתר אישי או אתר לעסק שמטרתו להגביר את זרם הלקוחות לעסק או אפילו למכור דרך הרשת. קידום אתרים מדויק יוכל לקחת כל עסק או אתר לגבהים חדשים.

תוכן:

בין אם מדובר באתר חדש לגמרי או נכס דיגיטלי ותיק שכבר פועל ומניב רווחים, תמיד חשוב לוודא שהאתר מותאם לקידום אורגני במנועי החיפוש. התאמה נכונה של כלל המרכיבים באתר לקידום תגדיל את החשיפה שלו לגולשים חדשים, תגביר את התנועה של הגולשים באתר, והכי חשוב – תוביל לרווחים גדולים יותר. קידום אתרים, במיוחד אורגני, הוא עולם מקצועי רחב והרבה פעמים בלי ההכשרה או הידע הנכון, אפשר לגרום ליותר נזק מתועלת – לכן הכנו את המדריך: כך תקדמו אתרים אורגנית בצורה הנכונה!

בואו נדבר תכל'ס

נכון להיום, גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול, המשפיע והרלוונטי ביותר בעולם. נכון, יש גם מנועי חיפוש אחרים, אבל הם זניחים ומירב התנועה ("טראפיק") מגיע ממנו. המטרה העיקרית בקידום אתרים אורגני היא להגיע למיקום גבוה ככל האפשר בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש בגוגל ולהגיע לקהלי יעד רלוונטיים ככל האפשר.

ישנם הרבה מאוד גורמים טכניים שמשפיעים על היכולת של גוגל לסרוק את האתר בצורה יעילה, כדי לשפר או לשנות את הגורמים הללו, לרוב תאלצו להיעזר באנשי מקצוע שמכירים את התחום לעומק. עם זאת, ישנם מספר רב של צעדים יחסית פשוטים שתוכלו לעשות לבד שיובילו לתוצאות המיוחלות. קודם כל, ניגע בנושא החשוב ביותר – תוכן!

קידום אתרים אורגני - SEO

המלך עדיין חי!

כן, התוכן הוא עדיין המלך של קידום האתרים האורגני. ככל שהתוכן שיעלה באתר יהיה איכותי, רלוונטי, מעניין ויענה על החיפוש של הגולשים – כך הסבירות שהאתר ידורג גבוה יותר במנוע החיפוש של גוגל. עם זאת, במידה והתוכן יוזן באתר בצורה לא נכונה, מבלי לבצע את הפעולות הדרושות, ההשפעה שלו תהיה זניחה.  

ראשית, כמו בכל טקסט שמיועד לקריאה, גם התוכן באתר צריך להיות מסודר בצורה שתהיה נעימה לקריאה. הדבר הראשון הוא להגדיר כותרת ראשית, כותרת משנה, כותרות ביניים ולחלק את הטקסט לפסקאות קצרות, קוהרנטיות וממוקדות. ניתן גם להדגיש תוכן חשוב במיוחד או את המסרים העיקריים – שיכולים להקל על הקורא.  

לאחר סידור הטקסט, נסו לשלב בו גם מילות מפתח רלוונטיות. תקפידו לשלב את מילת המפתח כבר בכותרת העמוד, בפסקה הראשונה, וכן מספר פעמים לאורך התוכן בעמוד הרלוונטי. שימו לב שלא להגזים עם השימוש במילות המפתח, נסו לשלב מילים נרדפות, ומושגים נוספים שקשורים ישירות ובעקיפין למילים הנבחרות. 

לבסוף (אבל חשוב לפחות כמו הסעיפים הקודמים), נסו להזין "תגי מטא" וכותרות בתיאור כל עמוד באתר. במידה ומדובר באתר גדול במיוחד עם מאות או אלפי אתרים, נסו להזין לפחות בעמודים המרכזיים והחשובים ביותר באתר

ברמה הטכנית, צריך לוודא שהטקסט כתוב בקוד HTML של האתר. אם הטקסט לא נמצא בקוד והוא נטען בזמן אמת, כשהגולש לוחץ על כל מיני אלמנטים באתר, גוגל עלול שלא לזהות את הטקסט ומבחינתו הוא עלול שלא להיות קיים. חשוב גם להימנע משילוב הרבה מאוד תמונות לעומת מעט מדי טקסט.

לא להיבהל: קצת מידע טכני

חלק מהותי מקידום האתר מתחיל עוד לפני שנכתבה בו אפילו מילה אחת – בשלב התכנון הנכון. תכנון ובנייה נכונה של האתר תקל על גוגל לסרוק אותו ולאחסן את העמודים השונים בצורה נכונה. מעט תכנון תוכל לחסוך הרבה מאוד זמן וכסף בשלבים מאוחרים יותר. 

השלב הראשון בתכנון הוא בחירת הפלטפורמה בה האתר ייבנה. וורדפרס היא אחת המערכות הפופולריות ביותר בעולם לבניית אתרים וניהול תוכן. בניית אתר בוורדפרס מאפשרת לקצר במידה ניכרת את תהליך בניית האתר, ולערוך אותו בקלות רבה. הפלטפורמה מציעה לבוני האתרים מגוון רחב של תבניות עיצוב בהתאם לצורך ולנושא וכן מציעה מגוון כלים שיקלו לקדם את האתר

אחרי בחירת הפלטפורמה לבניית האתר, הגיע הזמן לבנות אותו בפועל. הדבר הראשון שחשוב לשים לב אליו על מנת להגדיל את הסיכוי שגוגל יקדם את האתר באופן אורגני הוא לבנות את האתר תוך חלוקה להיררכיה ברורה. הכוונה היא לחלק את האתר לקטגוריות ולתתי קטגוריות – באתרים מורכבים במיוחד מומלץ אפילו להשתמש בתפריטי צד – הכל כדי להקל על המשתמש את הניווט בחלקים השונים של האתר ולאפשר לו להגיע לכל מקום שירצה – בתוך שלושה או ארבעה קליקים. 

אמנם זה יכול להישמע כמובן מאליו, אבל חשוב מאוד גם להקפיד להתאים את העיצוב לשפה הנבחרת. כלומר- להקפיד שטקסט בעברית יהיה מיושר לימין, ואילו טקסט באנגלית יהיה מיושר לשמאל. 

נושא חשוב נוסף שיש לשים אליו לב הוא בניית מפות אתר – כן זו לא טעות, יש לבנות 2 מפות שונות. הנה ההסבר: מפה הראשונה אותה יש לבנות, היא המפה שתוצג למשתמשים בזמן הגלישה באתר. המפה הזו חשובה במיוחד והיא תעזור למשתמשים לנווט בקלות באתר מבלי שיהיה צורך לחזור לעמוד הבית.

המפה הנוספת אותה יש לבנות מכונה "מפת XML" – והיא תוצג אך ורק למנוע החיפוש של גוגל. המטרה היא סידור דפי האתר באופן היררכי מסודר ולהגדיר לגוגל אילו עמודים עליו לסרוג ומסמנת לו את העמודים עליו לדלג בסריקה.  

לבסוף, יש לוודא ולשפר ככל האפשר את מהירות הטעינה של האתר. זמן הטעינה של האתר הוא אחד הגורמים החשובים ביותר בקידום אתרים, הסיבה לכך היא שמהירות איטית "תבריח" משתמשים מהאתר ותגרום לאחוזי עזיבה גדולים יותר ולחוסר שביעות רצון מצד המשתמש. למרות החשיבות הרבה של התאמת מהירות ההטענה, אתרים רבים לא עוברים את התהליך הזה, הסיבה היא שמדובר בנושא שדורש ידע טכני רב, ולרוב יש צורך בבעל או בעלת מקצוע שיוכלו לבצע את המשימה בצורה טובה, מבלי לגרום נזק לאתר. 

לסיכום, כפי שניתן לראות, קידום אתרים באופן יעיל מורכב ממספר רב של גורמים, אותם יש לתפעל לאורך כל חייו של האתר על מנת לשפר את הדירוג שלו בגוגל. בעוד חלק גדול מהתהליכים ניתן לבצע לבד בעזרת השקעה וסבלנות רבה, בחלקם, כפי שמתואר, מומלץ מאוד להיעזר במקצוענים ובמקצועניות של Accurate.

תוכן עניינים

שתפו :

מאמרים נוספים.

שופס

רוצה להגיע ליותר לקוחות ולהגדיל את המחזור? חנות אונליין שמאפשרת לך למכור מוצרים במינימום עלות ומאמץ! אחרי שאפיינו, כתבנו, עיצבנו ובנינו מאות אתרים מיזם אקיורייט

קריאה נוספת »

תשלום

פרטי תשלום שם פרטי * שם משפחה * שם החברה (אופציונלי) מדינה / אזור *יש לבחור מדינה / אזור…Bonaire, Saint Eustatius and Sabaאוגנדהאוזבקיסטןאוסטריהאוסטרליהאוקראינהאורוגוואיאזרבייג'ןאי חג המולדאי מריאנה הצפונייםאיחוד האמירויותאיטליהאיי אולנדאיי

קריאה נוספת »

קראו גם: באותו נושא