fbpx
אקיורייט דיגיטל חדש

קידום אתרים

בעולם המודרני, כל עסק צריך נוכחות דיגיטלית, כשבנייה של אתר נגיש, אינפורמטיבי ומזמין הוא הבסיס המינימלי הנדרש. עם זאת, כפי שרבים כבר יודעים, בנייה של אתר מוצלח לא כבר לא תספיק על מנת להגיע לקהל יעד נרחב ככל שניתן. היום צריך להשקיע גם בקידום אתרים איכותי כדי לוודא שהגולשים יגיעו דווקא לאתר שלי. 

בעבר לימדו אותנו שהדברים יחסית פשוטים, ברגע שיש עסק, צריך שיהיה לו אתר, ומשם תגדל המודעות למותג, כמות המבקרים בעסק יגדל ומספר המכירות והרווחים יעלו. הדברים האלו היו אולי נכונים עד לפני כמה שנים. העולם החדש לימד אותנו שעצם קיומו של אתר בלבד, כבר לא מספיק כדי להגיע לתוצאות הנדרשות. 

עולם קידום האתרים, הוא לא פשוט כפי שנראה במבט חיצוני ראשוני, ועלול להיות מסובך, עם ידע טכני רב שיש להכיר וצורך השקעה של זמן רב. לכן, עסקים רבים מפקידים את עבודת קידום האתר שלהם, בידי חברה חיצונית שמתמחה בדיוק בזה. חברות רבות מציעות שירותים רבים של בניה וקידום אתרים.

קידום אתרים – על מה ולמה? 

אבל לפני ש"נצלול" ונחקור לעומק את החברות שמספקות שירותי קידום אתרים, נסביר בקצרה על מה מדובר בכלל. קידום אתרים הוא כלל הפעולות שנעשות במטרה לשפר את מיקום האתר במנועי החיפוש השונים (בעיקר גוגל). 

ישנן טכניקות רבות שמשמשות את מקדמי האתרים על מנת לשפר את מיקום האתר בגוגל. חלקן כוללות התאמה ו"אופטימיזציה" של כלל העמודים באתר, כדי להקל על מנועי החיפוש לקרוא אותם ולתת להם ציון. טכניקות אחרות כוללות השקעה בתוכן איכותי על מנת לשפר את חווית המשתמש של הגולש. מנועי חיפוש בדרך כלל מנסים לציינן את העמודים על פי משך הזמן שהגולשים שהו בהם. חווית משתמש טובה, הן על ידי תוכן כתוב/וידאו/תמונות היא קריטית. 

קידום אתרים

חברות קידום אתרים – מה הן עושות בעצם?

לאחר שהסברנו מה זה בכלל קידום אתרים, ומהן הטכניקות הבסיסיות כדי לקדם את האתר, צריך לבחון מה מציעות החברות השונות. רוב החברות, יתמקדו במספר יעדים בסיסיים כמו להגדיל את תנועת הגולשים באתר, להופיע בעמוד הראשון במנועי חיפוש (עם דגש על גוגל), לשפר את מבנה האתר ולשפר את התוכן המוצג באתר.

חברות אחרות יציעו גם בנייה ותפעול של קמפיינים שיווקיים שונים ברשתות החברתיות כדי להתאים למטרות העסק. שיווק ממומן ומודעות במנועי החיפוש וברשתות החברתיות הן נתבך נוסף של עולם קידום האתרים, ודורש אפילו מומחיות ומקצועיות גדולה יותר. 

השתכנעתי שצריך חברה לקידום אתרים – איך בוחרים אותה?

הבחירה בחברה לקידום אתרים, אינה שונה מהותית מכל ספק אחר שמספק שירותים לעסק. צריך לבצע סקר שוק נרחב ומעמיק כדי לבחור את החברה הנכונה ביותר עבורך ועבור העסק שלך. עם זאת, ישנם מספר נושאים שמומלץ לוודא ולשאול, לפני שחותמים על החוזה. 

דרשו לראות את תיק העבודות של החברה

אחד הדברים שהכי קל לדרוש מחברת קידום אתרים הוא תיק עבודות (פורטפוליו). בתיק העבודות נמצאות כל ההוכחות להצלחות החברה. בקשו לראות גם תוצאות בשטח, נניח נוכחות של ביטויים רלוונטיים במקומות הראשונים. המיקום של האתר שישתקף בפניכם עבור ביטויים מסוימים, עשוי לתת לכם אינדיקציה בנוגע לאיכות החברה.

למרות הנאמר, יש לקחת בחשבון שמיקומים של אתר בגוגל ומנועי חיפוש משתנים בתדירות גבוהה. לכן, לא מספיק לראות רק מיקומים. כדאי מאוד לבקש גם לבדוק עליה מגמתית בתנועה באתר.

מה לא צריך לבדוק? אין חשיבות בבדיקה של עד כמה החברה מקדמת את עצמה בגוגל. חברות קידום יכולות להגיע למיקום מאוד גבוה בגוגל, אבל לא בהכרח יהיה קשר בין זה לבין השירות שיעניקו ללקוחותיה. 

קידום אתרים אורגני - SEO

תבדקו המלצות ותשאלו לקוחות הווה ועבר

אין מה לעשות, גם בעולם קידום האתרים מומלץ לבצע סקר שוק נרחב, לשאול חברים שמכירים את העולם, ואפילו למצוא לקוחות הווה ועבר של החברה הנבדקת ולבקש מהם המלצות. אפשרות נוספת היא לבדוק את המלצות הגולשים באתר וברשתות החברתיות. עם זאת, יש לקחת בחשבון שאין דרך לוודא שהתגובות הן אותנטיות ומייצגות את המצב בחברה ואת השירותים שניתנים בה נאמנה. 

במה החברה לקידום אתרים מתמחה? 

לפני שתחפשו חברת קידום אתרים מומלצת, חקרו ובררו מהו טיב השירות שתהיו מעוניינים לקבל. את התוצאות לא ניתן לדעת מראש, אך אפשר לבדוק האם החברה מתמחה בקידום אתרים המתמקדים במוצרים או בשירותים הרלוונטיים. ניתן גם לבדוק האם חברת הקידום קידמה בעבר אתר בסדר הגודל הדרוש (קידום אתר של עסק קטן יהיה שונה מקידום אתר של עסק גדול). 

טיפ נוסף: גם אם חברת קידום האתרים טוענת שהיא מתמחה בקידום בתחום מסוים, בהחלט ייתכן שרוב הלקוחות שלה יהיו מתחומים אחרים. כל חברה יכולה לעשות כמה דברים במקביל, ואין בכך שום בעיה. הדבר החשוב ביותר שצריך לבדוק הוא אם לחברת הקידום יש ניסיון בתחום הרלוונטי. 

בכל מקרה – דרשו הסבר על התהליך, ותבצעו תיאום ציפיות

בכל חברה לקידום אתרים שתחברו, מומלץ מאוד לבקש הסבר, על האסטרטגיה לקידום האתר והמהלכים האופרטיביים שמתוכננים. תדרשו להבין את ההיגיון מאחורי המהלכים השונים ומדוע הם הנכונים ביותר עבור העסק שלך. בסופו של דבר – מדובר באתר שלך והחברה צריכה לספק את התוצאות שמתאימות למודל העסקי שלך. 

תיאום ציפיות נכון עם החברה לקידום האתרים יוכל למנוע עבודה מיותרת, בזבוז זמן וכסף, וכן לעתים גם עצבים מיותרים. רוב החברות יעשו ככל שביכולתן לעמוד ביעדים שייקבעו, הן מבחינת לוחות זמנים והן מבחינת השיפור במיקומי האתר במנועי החיפוש. 

סיכום – בחירה נכונה חוסכת זמן ומאמץ

כמו שכבר הבנו, עולם קידום האתרים הוא מורכב ולעתים אפילו מסובך. אך בחירה נכונה של חברה לקידום אתרים, כזו שתהיה קשובה לצרכים שלך, ושתבין את היעדים האסטרטגיים של העסק שלך, תוכל לסייע רבות. בחירה נכונה של החברה לקידום האתר שלך, תספק לך שקט נפשי, וידיעה שהנכס הדיגיטלי שלך נמצא בידיים בטוחות.

קראו גם:

תוכן עניינים

שתפו :

מאמרים נוספים.

שופס

רוצה להגיע ליותר לקוחות ולהגדיל את המחזור? חנות אונליין שמאפשרת לך למכור מוצרים במינימום עלות ומאמץ! אחרי שאפיינו, כתבנו, עיצבנו ובנינו מאות אתרים מיזם אקיורייט

קריאה נוספת »

תשלום

פרטי תשלום שם פרטי * שם משפחה * שם החברה (אופציונלי) מדינה / אזור *יש לבחור מדינה / אזור…Bonaire, Saint Eustatius and Sabaאוגנדהאוזבקיסטןאוסטריהאוסטרליהאוקראינהאורוגוואיאזרבייג'ןאי חג המולדאי מריאנה הצפונייםאיחוד האמירויותאיטליהאיי אולנדאיי

קריאה נוספת »

קראו גם: באותו נושא