fbpx
אקיורייט דיגיטל חדש

מיתוג עסקים קטנים: 7 טיפים שיסייעו לכם לבנות מותג של גדולים

אנחנו בטוחים ששמעתם את המושג "מיתוג" בשלל סיטואציות ווריאציות, בייחוד אם יש לכם עסק משלכם.
אבל מה הוא בעצם המיתוג שכולם מדברים עליו? ולמה הוא חיוני עבור העסק שלכם?
בואו נתחיל עם הגדרה ממצה וקולעת למושג מיתוג: מיתוג הוא למעשה יצירת זהות ותדמית לעסק.
יוצא שמיתוג הוא תהליך שיכול להפוך כל דבר למותג, על ידי יצירת תדמית וזהות ייחודיים ומדויקים עבורו.
במקרה של העסק שלכם, המיתוג יכלול את שם העסק, הסלוגן, הלוגו והשפה הגרפית המופיעים בכל אחד מנכסי המותג ועוטפים את הלקוח בחוויה המשדרת את המסרים הייחודיים שהמותג רוצה להעביר.
מיתוג הוא אחד הכלים השיווקיים העוצמתיים ביותר, וכשם שמיתוג איכותי יכול להזניק את העסק ולהגדיל את מעגל הלקוחות שלו, כך מיתוג בעייתי יכול לרסק את תדמית העסק, לעיתים אף באופן בלתי הפיך.

אז איך העסק הקטן שלכם יכול לבסס מיתוג איכותי? קבלו 7 טיפים חשובים מצוות אקיורייט דיזיין שיכניסו אתכם למגרש של הגדולים.

#1 היו מיוחדים

הידעתם שאחד המותגים הבולטים ביותר בזמננו – אפל (Apple), נולד לאחר שהחברה השיקה בשנת 1997 קמפיין חדשני המזמין את הלקוחות "לחשוב אחרת"?
בשנת 1997, החברה היתה במרחק נגיעה מפשיטת רגל. סטיב ג'ובס שכיהן כמנכ"ל דאז היה עסוק בניסיון להציל את החברה מקריסה טוטאלית. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היתה באמצעות הקמפיין השיווקי ששידר לעולם חדשנות ויצירתיות.

כיום, מוצרי Apple נתפסים על ידי הלקוחות כמעוצבים, מהנים ואמינים יותר ממוצרי החברות המתחרות.
אז מה מייחד את העסק שלכם? מה אתם עושים שהמתחרים לא עושים? במה אתם "חושבים אחרת"?

מיתוג אפל

#2 נסחו הבטחה ללקוחות

ההבטחה הייחודית של המותג צריכה מצד אחד לשקף את זהות העסק ומצד השני לרגש את קהל היעד ולהציע לו הבטחה שלא יוכל לסרב לה. כיוון שאינכם יכולים לצפות מהלקוחות שלכם לזכור את כל הפרטים הנוגעים לעסק, יהיה עליכם לבחור בתכונה ייחודית, חדה ומדויקת המלמדת על ייחודו של המותג.
זהו למעשה "התג" שיופיע על המוצר/השירות- פרט אחד שימשוך את תשומת הלב ויהווה הבטחה.
אותה תובנה הכוללת את המרכיבים שמרגשים את הצרכנים שלכם, היא זו שתניע אותם בסופו של יום להזדהות עם המותג ולרכוש את המוצר או השירות.
קחו לדוגמא את חברת הופ, שבחרה בהבטחה שמעניקה רוגע ושלווה להורים ולילדים בכל צפייה:

מיתוג ערוץ הופ

#3 הגדילו את הקהילה שלכם

רבים מהמותגים הבולטים ביותר בעולם, כולל גוגל, אמזון, סקייפ ופייסבוק מוציאים סכומים צנועים ביותר על פרסום כך שבמקום "לשפוך כסף" על קמפיינים, הם מתמקדים בבנייה ושיפור הקהילות שלהם. החברות הללו הפנימו תובנה פשוטה – כאשר אנשים מתחברים לקהילת המותג, הם ממילא ירחיבו את האמון במותג עצמו.
איך תבנו קהילה משלכם? ובכן, זה כבר נושא למאמר אחר, אבל על קצה המזלג תוכלו לבנות קהילה בפייסבוק, בבלוג שלכם, באינסטגרם או ברשתות חברתיות אחרות, אך זכרו שאין צורך להיות בכל המקומות בבת אחת. בחרו פלטפורמה אחת או שתיים בהן תרצו להתמקד, והשקיעו בהן את מירב המשאבים שלכם.

#4 צרו לוגו עם אמירה פשוטה

מותג חזק ניתן לזהות בקלות. שם ולוגו המותג יופיעו בכרטיס הביקור, בנייר המכתבים, באתר, ברשתות החברתיות, על גבי המוצרים ובכל הנכסים הדיגיטליים ויצליחו "לסובב ראשים". ביצירת הלוגו, נסו להעביר בפשטות את המסר הייחודי של החברה, המוצר או השירות שלכם. לוגו טוב יהיה כזה שמצליח לשדר אמירה בצורה פשוטה גם לאנשים שאין להם הכרות עם המותג.
הנה כמה שאלות שחשוב שתשאלו את עצמכם, כדי שתוכלו לרדת לעומק זהות המותג וליצור את הלוגו המדויק שלכם:

  • מדוע הקמתי את העסק/הפרויקט?
  • מה הם הערכים שהמותג שלי שואף לייצג?
  • מה אנחנו עושים טוב יותר מאחרים?
  • מה הופך אותנו לייחודיים?
  • אם הייתי יכול לתאר את המותג בשלוש מילים בלבד, מה הן היו?

ואיך אפשר בלי כמה דוגמאות ללוגואים עם אמירה פשוטה:

לוגואים: טבע נאות, סופר פארם, עץ הזית

#5 מיתוג עסקים קטנים: היו עקביים

חלק מהעסקים הקטנים משנים את השפה שלהם בנכסים הדיגיטליים השונים בהתאם לקהל היעד. לדוגמא, חברה שנעזרת בתוכן אינפורמטיבי ורציני באתר שלה, אך בוחרת בטון צעיר וקליל בדף הפייסבוק. השימוש בשפה שונה עשוי לבלבל מאוד את הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים. כדי לבנות ולתחזק מותג חזק ואמין, עליכם להיות עקביים בהצגת המותג. זה כולל לא רק את הלוגו ואת העיצובים, אלא גם את חומרי השיווק, את התוכן באתר, את המלל בתערוכות, בכנסים, בתכנים המועלים לרשתות החברתיות וכן הלאה.

#6 קיימו את ההבטחות שלכם

למרות שמדובר בהגיון בריא, תתפלאו כמה עסקים קטנים מכתימים את שמם הטוב ואת יחסי הציבור שלהם על ידי אי עמידה בהבטחותיהם.
זכרו: לקוחות המרוצים מהשירותים או המוצרים שלכם הם המקור הטוב ביותר להפניות וללקוחות נוספים.
קחו למשל את חברת קוויק Quick שמציעה שירותי סופר אונליין. החברה בנתה אמון חזק מול לקוחותיה על ידי הבטחה של משלוח מהיר במיוחד, לרוב תוך יום עסקים אחד. עם זאת, היא לא הסתפקה בזאת ושדרגה את רוב הלקוחות למשלוח שיכול להגיע לביתם תוך מספר שעות. כתוצאה מכך, לחברה נוספו לקוחות נאמנים רבים.

מיתוג אתר QUICK
קרדיט: אתר QUICK

#7 העצימו את הלקוחות

למרות שמדובר במותג שאתם עצמכם יצרתם, זכרו שאינכם שולטים בו באופן מוחלט. כלומר, תוכלו לקבוע את הנראות הויזואלית של המותג, אבל לא את האופן בו הוא יתפס על ידי הלקוחות ואת הרגש שהוא יעורר בקרבם.
לכן, הקדישו זמן לטיפוח אנשים שיהיו "השגרירים" של המותג שלכם, אלו יוכלו להפיץ את הבטחות המותג בפלטפורמות השונות. בסופו של יום, הלקוחות עצמם יכולים להיות השגרירים הטובים ביותר כאשר הם מקבלים ערך איכותי.
ערך איכותי לא אמור להיות המחיר הנמוך ביותר בשוק, אלא ערכים כמו שירות לקוחות מעולה, מצוינות תפעולית, חשיבה מחוץ לקופסא, משלוח מהיר ועוד.

נסכם

כדי לבנות מותג איכותי לעסק קטן שייתפס בצורה זהה על ידי לקוחות שונים, מותג חי המשקף בצורה מדויקת את ערכי הליבה של העסק, עליכם לתכנן מראש את כל האלמנטים המיתוגיים השונים: החל מלוגו העסק ועד לעמוד המדיניות באתר הבית שלכם כך שישקפו את הערכים החשובים עבורכם.
אם אתם מרגישים שעניין המיתוג גדול עליכם בכמה מידות, ואתם זקוקים לייעוץ והכוונה נשמח לסייע לכם. צרו קשר כעת.

תוכן עניינים

שתפו :

מאמרים נוספים.

שופס

רוצה להגיע ליותר לקוחות ולהגדיל את המחזור? חנות אונליין שמאפשרת לך למכור מוצרים במינימום עלות ומאמץ! אחרי שאפיינו, כתבנו, עיצבנו ובנינו מאות אתרים מיזם אקיורייט

קריאה נוספת »

תשלום

פרטי תשלום שם פרטי * שם משפחה * שם החברה (אופציונלי) מדינה / אזור *יש לבחור מדינה / אזור…Bonaire, Saint Eustatius and Sabaאוגנדהאוזבקיסטןאוסטריהאוסטרליהאוקראינהאורוגוואיאזרבייג'ןאי חג המולדאי מריאנה הצפונייםאיחוד האמירויותאיטליהאיי אולנדאיי

קריאה נוספת »

קראו גם: באותו נושא