fbpx
אקיורייט דיגיטל חדש

שירותי בניית אתרים – מה ההבדל בין אתר תדמית לאתר מכירות?

אחד הכלים החיוניים והמשמעותיים ביותר לכל עסק הוא אתר אינטרנט אפקטיבי וממוקד שיקדם את מטרותיו העסקיות. כיום, מספר האנשים שנעזר ברשת כדי לאתר ולמצוא עסקים בקרבת מקום גדל בצורה פנומלית, בעוד שדרכי פרסום אחרות הפכו מזמן לאבק.
לכן, אם אתם רוצים לפרסם את העסק שלכם ולהגיע לקהל המטרה, אתם חייבים נוכחות דיגיטלית, או במילים אחרות – שירותי בניית אתרים.
אוקיי, אז הלקוחות מצפים שיהיה לכם אתר, אך מהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת?
שירותי בניית אתרים נחלקים לשניים: אתר תדמיתי או אתר מכירתי (יש גם אפשרות ליצירת דפי נחיתה לעסקים אך לא נרחיב עליה במאמר הנוכחי). 

בכתבה הנוכחית נגלה מה ההבדל בין שני הסוגים ומה מהם מתאים יותר לעסק הספציפי שלכם.

שירותי בניית אתרים : באילו מקרים כדאי להשתמש באתר תדמית?

האתר שלכם הוא הדרך הטובה ביותר לספר לאנשים על העסק או המותג שבניתם בעשר אצבעותיכם.
תוכלו גם להיעזר באתר האינטרנט כדי לשפר את הדירוג במנועי החיפוש, להגביר את המודעות למותג ועוד שלל יתרונות.

בניית אתרים לדוגמה

לספר את הסיפור הייחודי של המותג שלכם

האתר הוא המקום האידיאלי לספר את הסיפור הייחודי של המותג, ולהציע את סל המוצרים והשירותים שמבדלים אתכם מהמתחרים. זה גם המקום המתאים ביותר לענות על כל שאלה שיש ללקוחות לגבי העסק.

באתר אינטרנט תדמיתי, יש שפע של אפשרויות לעשות זאת, בשונה מדף נחיתה למשל. בעוד שבדף נחיתה, המידע מצטמצם לדף בודד, ומשתמשים רבים לא יגללו עד הסוף, באתר אינטרנט תדמיתי, תוכלו לספר את הסיפור של המותג באמצעות:

  • דף אודות – המסביר את  החזון, הערכים והמטרות הייחודיות של המותג במילים שלכם.
  • עמוד שאלות נפוצות – ענו על שאלות פופולריות שלקוחות שואלים לגבי המותג.
  • דף יצירת קשר – אפשרו ללקוחות פוטנציאליים ליצור קשר כדי לקבל יותר מידע.

כאשר רוצים לחזק את החיבור האישי של הלקוחות

אתר תדמיתי נועד לחזק את החיבור של הלקוחות עם המותג שלכם, ללמד, לעדכן ולרגש. בבניית האתר מעניקים דגש רב יותר לחווית הגלישה מאשר לניסיון למכור את המוצרים והשירותים.

קחו לדוגמא את האתר של תנובה. כאשר מזכירים את המותג תנובה, רבים מאיתנו ידמיינו את מוצרי החלב, הגבינות והמעדנים הטעימים. אז כדי לשפר את התדמית, החברה אפשרה ללקוחות לצד מכירת המוצרים השונים, לקבל מידע על הפיכת הבית לבריא יותר, שיתוף מתכונים וטיפים לבישול, עידוד ילדים לתזונה בריאה יותר ועוד.

אתר תנובה

מרכיבי אתר תדמית

  • עמוד הבית – חלון הראווה העסקי. בדף הראשי משקפים את יתרונותיו הבולטים של העסק, ומספקים מידע כללי על העסק בצורה מושכת ונעימה.
  • עמוד אודות – הסיפור הייחודי של החברה והמותג
  • עמוד צוות – לעיתים עמוד הצוות יופיע בהמשך לעמוד האודות. בעמוד זה יוצג הצוות הפועל מאחורי הקלעים בצורה מעודדת אמון, כולל תפקידים ותחומי התמחות.
  • דפי שירות- כל דף שירות יבנה באופן המספק מידע נרחב, תמונות ודרכי התקשרות
  • דף יצירת קשר – כל הדרכים האפשריות ליצירת קשר עם בית העסק.
  • דפי נחיתה נוספים לבחירה- דף המלצות, דף גלריה או דף שאלות ותשובות.

שירותי בניית אתרים: בניית אתר מכירות

כיום, האינטרנט מאפשר לפתוח ערוץ שיווקי נוסף להגדלת הכנסות העסק, אף מבלי לפתוח חנות פיזית. בניית אתר מכירות יציג את מוצרי החברה, יציע הטבות וישכנע את הגולשים לבצע רכישה באתר. גם כאן יש לתת את הדעת לחווית הלקוח, אך במקרה של אתר מכירתי, המטרה תהיה לשכנע את המבקרים באתר לקבל החלטה של קניה.
לכן, בעיצוב האתר נדגיש את כפתורי הרכישה, הוספה לסל ונחשוב כיצד ניתן להוביל אותם למסלול שיסתיים ברכישה באופן קל ונוח ככל האפשר.

כאשר רוצים לעודד רכישה

כאשר רוצים לעודד רכישה של לקוחות פוטנציאליים נשלב באתר המכירות תהליך צ'קאאוט קל ונגיש.

אחד העקרונות החשובים באתר מכירתי הוא לוודא שתהליך השלמת הרכישה (Checkout) אינו מסורבל. מומלץ להוריד שלבים מיותרים שמרחיקים את הלקוח שלכם מרכישה, ולהתמקד רק במידע החשוב שעליכם לקבל מהלקוח.
עוד טיפ קטן: הוסיפו אפשרויות תשלום מגוונות, PayPal, ביט, כרטיסי אשראי ואפשרויות תשלום נוספות, כדי שכמה שיותר לקוחות יוכלו לרכוש מכם.

כאשר רוצים להגדיל את תנועת הלקוחות לחנות

אתרי מכירות מאפשרים לקבל זרימה טובה וקבועה של גולשים לחנות ללא צורך בהוצאות שיווק נוספות. בעוד שבחנות רגילה צריכים לבזבז זמן רב על נהיגה בפקקים, מציאת חניה, והתנהלות בחנות עם מוכרים חסרי סבלנות, באתרי מכירות אין את הבעיות הללו, מה שמגדיל את האפשרות שלקוח הקצה ירכוש את המוצרים בסופו של תהליך.

תפריט אוכל באתר מכירות

טיפ חשוב : תכנון אתר המכירות בהתאם לאופי המוצרים והצרכנים

לא דומה אתר מכירות של רהיטים, לאתר מכירות של בגדים או דגים. עבור אתר המוכר בגדים, יש ליצור מנגנון המאפשר ללקוח לבחור ולסנן מוצרים לפי מידה, צבע, מחיר ופרמטרים נוספים. עבור חברה המוכרת דגים, יש ליצור מנגנון מותאם אישית לפי משקלים, סוגי הדגים, צורות חיתוך של הדג ואפשרות להוסיף הערות. על מנת לתכנן וליישם אתר מכירות מוצלח, המאפשר ללקוח לבצע רכישה ולגרום לו לחזור שוב, חשוב ליישם את הפתרון המתאים ביותר.

סל הקניות לדוגמה

מרכיבי אתר מכירתי 

  • דף הבית – המציג את החברה, את סיפור המותג הייחודי שלה ומציע מוצרים נבחרים לרכישה.
  • תפריט – בתפריט יופיע האפיון ההיררכי של הקטגוריות השונות ודפי הקטגוריות.
  • דף מוצר- דף המוצר, כשמו כן הוא, יאפשר ללקוח להיחשף בצורה כוללת ליתרונות המוצר ולפרטים השונים המרכיבים אותו. דף מוצר איכותי יהיה מפורט ככל האפשר עם תמונות באיכות גבוהה ובחלק מהמקרים יתווספו לו גם סרטונים. 
  • הצגת עגלת קניות- דף זה יאפשר לגולש לצפות באופן מסודר בכל המוצרים הנמצאים בעגלה, כולל האפשרות להשמיט או להוסיף מוצרים.
  • דף תשלום – עמוד זה יאפשר לגולש למלא פרטים אישיים, סוג משלוח ופרטי תשלום ובסופו של דבר להזמין את המוצרים המבוקשים.
  • דפים חיוניים נוספים – תקנון האתר, מדיניות המשלוחים ומעקב הזמנות, הם דפים חשובים באתר המכירות שמאפשרים ללקוח לקבל מידע חיוני על ההזמנה שביצע, לבדוק מתי יסופק המוצר שרכש, לבדוק את מדיניות החלפת המוצרים ועוד.

האם אפשר גם וגם?

ההבדל הבולט בין אתר תדמית לאתר מכירות הוא בקהל המטרה. באתר המכירות נפגוש בלקוח בנקודה מאוד מאוד ספציפית – כאשר הוא בשל לבצע רכישה. בהתאם לכך, יש להתאים את חווית הגלישה ולמקד את קהל היעד. מנגד, אתר תדמיתי פונה ללקוחות פוטנציאליים, לתקשורת או לחברות במטרה לשתף פעולה. כיום, יש שלל חברות שבונות אתרים שמשרתים את שתי המטרות הללו גם יחד, אך יש לקחת בחשבון הפרדה ברורה בין האזורים, ולהפנות כל קמפיין פרסום לאזור המתאים: קמפיין מכירות יפנה לאזור רכישת המוצרים, וקמפיין הכרות עם המותג לאזור המציג את החברה והמותג.

לסיכום

למרות שניסינו להציג במאמר הנוכחי את ההבדלים בין סוגי האתרים השונים, אנחנו יודעים שסיפקנו רק הצצה קטנה למה שיש לתחום להציע. מדובר בתחום רחב ואינסופי של אפשרויות שמאפשרות לכם לשווק את העסק ואת המוצרים והשירותים שלכם.
נשמע לכם מעניין, אך זקוקים לייעוץ מקצועי בבניית האתר? מוזמנים ליצור איתנו קשר.

תוכן עניינים

שתפו :

מאמרים נוספים.

שופס

רוצה להגיע ליותר לקוחות ולהגדיל את המחזור? חנות אונליין שמאפשרת לך למכור מוצרים במינימום עלות ומאמץ! אחרי שאפיינו, כתבנו, עיצבנו ובנינו מאות אתרים מיזם אקיורייט

קריאה נוספת »

תשלום

פרטי תשלום שם פרטי * שם משפחה * שם החברה (אופציונלי) מדינה / אזור *יש לבחור מדינה / אזור…Bonaire, Saint Eustatius and Sabaאוגנדהאוזבקיסטןאוסטריהאוסטרליהאוקראינהאורוגוואיאזרבייג'ןאי חג המולדאי מריאנה הצפונייםאיחוד האמירויותאיטליהאיי אולנדאיי

קריאה נוספת »

קראו גם: באותו נושא